ילדי וילדות גני תקווה היקרים.ות!

אנחנו במצב ביטחוני מורכב וחווים אזעקות בלילה וגם לא הולכים לגן או לביה"ס.

זהו מצב לא-רגיל שיכול לעורר תחושות ורגשות שונים. חשוב לזכור שכל מה שאתם.ן מרגישים.ות הוא בסדר וטבעי!

כמו שיש אזעקות שנשמעות בחוץ כאשר יש סכנה, שהמודיעות לנו כי יש ללכת למרחב מוגן, ככה גם לגוף שלנו יש "אזעקה" משלו, באמת!

כשהגוף שלנו קולט שיש מצב של סכנה, כמו שקורה עכשיו, הוא מפעיל סימנים כמו:

  • דפיקות לב
  • זיעה
  • רעידות בגוף
  • נשימות מהירות

אפשר לסמן אם הרגשתם.ן חלק מהסימנים האלה 

הסימנים האלה לא מופיעים סתם, יש להם תפקיד חשוב מאוד- להכין אותנו להתמודד עם הסכנה, שזה אומר- לעזור לנו לקום ולהתעורר מהר ולהגיע למרחב המוגן.

הבעיה שלפעמים גם כשאנחנו כבר במרחב המוגן ובטוחים וגם לאחר האזעקות, הסימנים האלה ממשיכים, ואנחנו מתקשים להירגע לפעמים. במצב הזה חשוב לעזור לגוף שלנו להבין שאין יותר סכנה ושאפשר להירגע.

אז איך אפשר לעשות את זה?

הנה כמה דרכים:

  • לנשום נשימות עמוקות ואיטיות, ככה שנרגיש את הבטן שלנו מתנפחת ויורדת עם כל נשימה. אפשר לספור עד 3 בשאיפה ועד 6 בנשיפה.
  • לכווץ את כפות הידיים לכמה שניות ואז להרפות ולשחרר, ואותו דבר גם עם העיניים, הפה, הרגליים או כל איבר אחר שתצליחו להרפות ולשחרר!
  • לחשוב על מה דברים שעוזרים להרגיש טוב- על זה שיש לכם אמא /ואו אבא ששומרים עליכם, על זה שאתם יודעים איך להתגונן ושיש מי ששומר עלינו.
  • לחשוב ולדמיין דברים שאתם.ן אוהבים.ות- מקומות שכיף להיות בהם, חברים.ות, פעילות כיפית שעשיתם.ן...
  • לבקש חיבוק מההורים או לתת חיבוק לבובה שאתם.ן אוהבים.ות
  • אם בכל זאת אתם.ן מרגישים שקשה- תמיד תמיד עדיף לשתף את אחד.ת ההורים.

ולהורים- אם גם לכם.ן מרגיש שקשה מדי, אפשר תמיד לפנות להתייעצות עם מנהלת הגן ו/או עם פסיכולוג.ית הגן בטל' 03-5343438 או דרך מוקד 106.

סומכים עליכם.ן ויודעים שנעבור את זה בשלום!

צוות השירות הפסיכולוגי-חינוכי

 

WhatsApp Image 2021-05-13 at 13.27.20.jpe