כל שינוי הוא לטובה

לאורך חיינו אנחנו חווים.ות מעברים ושינויים רבים – חלקם קורים באופן הדרגתי וחלקם מתרחשים באופן פתאומי, כך או כך הם מצריכים אותנו למצוא בתוכנו גמישות ולהסתגל למציאות המשתנה סביב. באופן טבעי, כל שינוי, באשר הוא, מציף על פני השטח רגשות מעורבים – התרגשות וסקרנות לבאות מצד אחד ופחד וחשש מן הלא נודע.

המעבר לכיתה א' הוא מעבר שכזה. תהליך שבו הילד.ה נפרד.ת מסביבת הילדים.ות הבטוחה והמוכרת ועובר.ת אל סביבה בית ספרית חדשה ומאתגרת. לכן סביר להניח שמעבר זה ילווה בחשש וכדי להתמודד איתו אנחנו ממליצים.ות לנקוט
בצעדים הבאים:

נערכים לקראת שינוי

כדי לסגל תחושת ביטחון חשוב שנדבר על החוויה העתידית שמציע בית הספר, מה מצפה לילד.ה שם? מה יהיה סדר היום? מי יהיו אלה שילוו אותו בדרך? בחודשי הקיץ מומלץ מאוד לבקר במרחב בית הספר ובכך לחזק את האוריינטציה של הילד.ה לסביבה החדשה. כמו כן, נכון יהיה לערב את הילד.ה בתהליך ולשאול אותו.ה מה הוא/היא חושב.ת שיכול לגרום למעבר הזה להיות קל ונוח?

רק כאשר הילד.ה שלנו ירגישו שיש מקום מכיל ומקבל לכל הרגשות שלו.ה הוא/היא  יוכלו להרפות מהחששות ולהתגבר עליהם, לכן חשוב לאפשר לילד.ה להביע את עצמו.ה את פחדיו.ה ואת הציפיות וההתרגשות שלו/ה.

משתפים בחוויות שלנו

דרך נוספת לפוגג את החששות של הילד.ה היא שיתוף - ספרו אתם.ן לילד.ה שלכם.ן על יומכם.ן הראשון בכיתה א', שתפו בזיכרונות שמלווים אתכם.ן מאותו מעבר וההתרגשות שאחזה בכם.ן בתקופה שלפניו. חלק גדול מהתמודדות עם השינוי החדש בעולמו של הילד.ה תושפע מהאופן שבו אתם תחוו את השינוי ומן היחס שלכם.ן כלפי המערכת החינוכית.

אנחנו כאן בשבילכם

שיתוף פעולה ומעורבות יתרמו ליצירת האמון ביניכם לבין המערכת וייטיבו עם ההשתלבות של ילדכם. לכן אנחנו ממליצים להורים - גלו מעורבות ועניין, שתפו אותנו בבעיות שהילד ו/או המשפחה נתקלים בהן לאורך תהליך, כך נוכל להיות קשובים יותר לצרכים ולדרישות המיוחדות של ילדכם.  השותפות עם בית הספר תאפשר לכם מעקב רגשי, ערכי וחברתי ותפחית מקרים של אי הבנה ומתח ובכך תאפשר בסיס לצמיחה בריאה ושלווה.

כך או כך חשוב לדעת - אין דרך מתאימה לכולם וכל ילד הוא ייחודי ומיוחד.

בידינו הצוות הפדגוגי ארגז כלים לכוון אתכם איך להתנהל בכל מצב. חשוב שתדעו שאנחנו אתכם ולצדכם ואם ישנו בליבכם ספק אתם מוזמנים תמיד להתייעץ אתנו. 

מייחדים את בתי הספר שלנו

בחמש השנים האחרונות עברה מערכת החינוך של גני תקווה תהליכים כבדי משקל של גדילה, צמיחה והתחדשות. לצד מוסדות חדשים שנבנו, תושבים חדשים שנקלטו, התרחש תהליך פדגוגי עמוק ומקצועי הקרוי: ייחודיות בתי הספר.

תהליך זה אפשר לצוותי בתי הספר לבחון מחדש את החזון ולדייק ולאפיין את הייחודיות של בית-הספר.

בסיומו של התהליך לכל אחד מבתי הספר הוגדר עולם תוכן ומעטפת נושאית ייחודית כמו: אדם, טבע ומנהיגות, למידה במרחבי חיים, אמנויות, קשיבות (מיינדפולנס) ויזמות.

יצירת אקלים לימוד מיטבי

תהליך החשיבה המחודש על הגדרתו של עולם התוכן מאפשר לנו לעדכן ולהנגיש דרכו את לימודי הליבה בזוויות חדשות ומקוריות. כמו כן הוא מאפשר לנו לדייק את החומרים הקיימים ופותח לנו עולם של רעיונות חדשים לדרכי ההוראה.

פיתוח עצמאות ויצירתיות אצל הלומדים

כדי לפתח תלמידים עצמאיים ויצירתיים אנו מאמינים שחשוב לתת ביטוי לכישוריהם המגוונים ובכך לאפשר להם לגבש יוזמה אישית, חשיבה יצירתית ומעוף. הדבר בא לידי ביטוי בתכניות עבודה שיותאמו ללומד באופן אישי ובפתוח פעילויות מבוססות עבודה עצמית.

חיזוק הקשר בין בית הספר וערכיו לקהילה

עולם התוכן החדש שדרכו יפעל בית הספר, יפתח צוהר לקיומם של אירועים קהילתיים שיעצימו את תחושת השייכות לבית הספר. תהליך זה יאפשר להורים לשתף מרעיונותיהם ומניסיונם ובכך יתעצם האמון בין בית הספר לבין הקהילה.