מנהל בית הספר: מיכאל הררי

אנשים זרים שאני בכלל לא מכיר
ממקומות אחרים וגם פה מהעיר
הייתי רוצה שידעו כולם
שיש ילד אחד בעולם
והילד הזה, הילד הזה
הילד הזה הוא אני
והילד הזה, הילד הזה
הילד הזה הוא אני
יהודה אטלס

בית ספר גנים גאה להציג-למידה אישית במרחבי חיים

במה אנו מאמינים?

שלמה המלך בספר קהלת אמר: " לַכֹּל זְמָן וְעֵת" ובהתאם אנחנו מאמינים.ות שלכל ילד או ילדה יש את הקצב שלהם.ן ועלינו המבוגרים ללוות כל אחת ואחד על פי הקצב והדרך הייחודית המתאימה רק לו.ה. מציאות כזו יכולה להתאפשר רק על ידי הכרות מעמיקה עם הילדים והילדות – הכרות שנוצרת באופן מכוון על-ידינו: אנשי ונשות צוות בית הספר, באופן שמאפשר לכל ילד וילדה לפחות מבוגר משמעותי אחד שילווה אותו.ה בדרכו.ה בבית הספר. אנחנו מאמינים.ות שלמידה מתקיימת כל יום, בכל מרחב וכל הזמן, ותפקידנו כמבוגרים לתת לילדים.ות את הכלים והמיומנויות על מנת שיוכלו: להיות אחראים.ות על תהליך הלמידה שלהם.ן, לפתח את עצמם.ן, להרגיש ביטחון ותחושת מסוגלות אל מול שלל האתגרים שהחיים מציבים בפניהם.ן ובעיקר שלא יפחדו לחקור: את עצמם.ן,את החברה, ואת העולם!

  • מרחבי בחירה – אנו מאמינים.ות שכדי להתאים את עצמנו לתהליכים האישיים של כל ילד וילדה בבית הספר, עלינו לאפשר להם.ן, בתוך המסגרת, לבחור את הקצב שלהם.ן ואף תחומי העניין. אנו עושים.ות הכל לבנות לכל ילד וילדה את התוכנית החינוכית ההולמת, את הצרכים הייחודיים רק לו או לה. מרחבי הבחירה באים לידי ביטוי בתוך השיעורים, כחלק מהרצון ליצור לומדת ולומד עצמאיים.יות, ואף מתבטאים.ות בבחירת שיעורי עניין בתחומים שונים כגון: תזונה נבונה, שפת הסימנים, מוסיקת עולם, כלים דיגיטליים ללמידה מתוקשבת.

  

מה תפגשו אצלנו

  • מרחבים של קשר אישי - כל ילדה וילד נפגשים.ות לשיחות אישיות ובקבוצות קטנות עם המחנכת ו/או מורה אחרת בבית הספר. מפגשים אלה מאפשרים יצירה והעמקת הקשר בין הילד.ה לבית הספר ובעיקר הכרות מעמיקה של הילד.ה עם עצמו.ה. לכל ילד.ה יש מקום אישי בקבוצה ובכיתה להביא את ה"אני" שלו.ה לבית הספר ולכיתה ובכך להרגיש תחושה של שייכות.
  • למידה במרחבי החיים - כבר מכתה א' הילדים.ות יוצאים.ות ללמידה מחוץ לכותלי הכיתה ולומדים באופן אותנטי וחווייתי, במרחבי בית הספר, הקהילה ובמרחבים דיגיטליים. למידה המתכתבת עם עולמם.ן של הילדים.ות יוצרת חיבור בין הילד.ה למה שנלמד והופכת את חווית הלמידה לרלוונטית ומשמעותית בין היתר על ידי חיבור בין תחומי דעת שונים. גם ההערכה נעשית בעיקר תוך התייחסות אל הדרך אותה עבר הלומד או הלומדת, ולא רק אל התוצר הסופי. אחת הדרכים שלנו לחבר את הלמידה לחיים היא למשל למידת מתמטיקה בסופרמרקט המקומי תוך תכנון תקציבי. באופן דומה לומדים.ות מדעים בבריכה האקולוגית המקומית, ואף יוצאים.ות ללמוד שיעורי בחירה גם במכללה האקדמית קריית-אונו.
  • חברת הילדים – ילד או ילדה שלוקחים.ות אחריות על הסביבה בה הם.ן פועלים.ות, מרגישים.ות שייכים.ות. אנו מפעילים.ות בבית הספר מסגרות שונות )אישיות וקבוצתיות(בהן ילדים.ות מביאים.ות את עצמם.ן לידי ביטוי ולוקחים.ות אחריות על בית הספר וחברת הילדים.ות שבתוכו. מסגרות כמו ועדות: מגשרים, ספורט, הגברה, חונכות של בוגרים.ות את הילדים.ות הצעירים.ות, במה לכל ילד.ה וכו'
  • הקשר עם הקהילה – אנו מאמינים.ות שבית הספר הוא חלק מקהילה, ולכן פועלים.ות יחד עם הילדים.ות לפגוש את הקהילה ולקחת עליה אחריות בכל מיני אופנים. אנו מאמינים.ות ושואפים.ות לדיאלוג מתמיד עם כולם.ן מתוך רצון ללמד את הילדים.ות להקשיב, להביע את עצמם.ן ובעיקר לקחת אחריות.

             

"תום, תלמידת כיתה ב'

אנחנו לומדים בחוץ ומתנסים בדברים אמיתיים, וכשאנחנו לומדים בקבוצות, זה כיף כי אפשר לדבר ולעשות שיח"

כתובת: הגליל 22, גני-תקווה                    כתובת מייל: mazkirutganim@ganimgt.org.il

טלפון: 03-5341839                               אתר בית הספר: www.ganimgt.edu1.org.il